Άνοιξη και Αλλεργίες
Μάρτιος 14, 2019
Διαταραχές Ύπνου
Απρίλιος 15, 2019

30 λεπτά άσκησης την ημέρα εμποδίζουν κάθε 12ο θάνατο

Η κίνηση παρατείνει τη ζωή, επιβεβαιώνει η μεγαλύτερη μελέτη έως σήμερα σε αυτό το θέμα. Και η άσκηση στην καθημερινότητα είναι αρκετή, δεν χρειάζεται να είναι κάποιο επίπονο άθλημα.

Είναι γνωστό ότι ο αθλητισμός είναι ωφέλιμος για την υγεία σας. Ωστόσο, η μεγαλύτερη μελέτη φυσικής δραστηριότητας μέχρι σήμερα, με περισσότερους από 130.000 συμμετέχοντες, δείχνει τώρα πόσο μπορεί να επιτευχθεί με την κανονική καθημερινή κίνηση. Τα 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα είναι αρκετά για να αποφευχθούν περίπου ένας στους δώδεκα θανάτους παγκοσμίως. Δεν έχει σημασία αν περνάτε το χρόνο σας στο γυμναστήριο ή απλά πηγαίνετε στη δουλειά με το ποδήλατο ή κάνετε δουλειές του σπιτιού.

Στα πλαίσια της PURE μελέτης, μελετήθηκαν άνθρωποι από αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες χώρες όπως η Ινδία, το Μπαγκλαντές, το Πακιστάν και τη Ζιμπάμπουε και όχι άνθρωποι από τις βιομηχανικές χώρες, οι οποίοι συχνά ασκούν τη  σωματική τους δραστηριότητα κατά τον ελεύθερο χρόνο τους. Εκεί, οι άνθρωποι κινούνται κυρίως στην καθημερινή ζωή, ο αθλητισμός ως δραστηριότητα αναψυχής είναι μάλλον μικρός.

Η μέτρια σωματική δραστηριότητα (150 έως 750 λεπτά την εβδομάδα) μειώνει τον κίνδυνο θανάτου κατά 20% σε διάστημα μόλις επτά ετών, σε σύγκριση με ένα χαμηλό φορτίο άσκησης (<150 λεπτά). Η καρδιαγγειακή θνησιμότητα μειώθηκε κατά 14%. Το αποτέλεσμα ήταν μεγαλύτερο, όσο  περισσότερο ασκούνταν οι συμμετέχοντες. Για παράδειγμα, μια δραστηριότητα άνω των 750 λεπτών την εβδομάδα συσχετίστηκε με 35% χαμηλότερη συνολική θνησιμότητα και 25% χαμηλότερη καρδιαγγειακή θνησιμότητα. Η σχέση αυτή ήταν ανεξάρτητη από το είδος της κίνησης και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση.

«Η προώθηση της σωματικής άσκησης είναι μια απλή , ευρέως εφαρμόσιμη και ανέξοδη στρατηγική για τη μείωση της συνολικής θνησιμότητας και καρδιαγγειακής θνησιμότητας,» καταλήγουν στο συμπέρασμα οι συγγραφείς της μελέτης, άρα  κάθε μορφή σωματικής άσκησης είναι επωφελής.

Η ΠΟΥ συστήνει στους ενήλικες ηλικίας 18 έως 64 ετών να μετακινούνται τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα με μέτρια ένταση και να ασκούν μυϊκή ενδυνάμωση τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Τουλάχιστον το 80% των συμμετεχόντων κατάφερε να ανταποκριθεί στην απαίτηση αυτή. Σύμφωνα με έναν υπολογισμό, αυτό θα αποφύγει το 8% των θανάτων (περίπου κάθε 12η περίπτωση) και το 4,6% των καρδιαγγειακών θανάτων (περίπου κάθε 20η περίπτωση). Σχεδόν οι μισοί από τους συμμετέχοντες (44%) πέτυχαν ακόμη μεγαλύτερο φόρτο άσκησης, γεγονός που μείωσε περαιτέρω τον αριθμό των θανάτων (κατά 13 και 9,5%). Δεν υπήρχαν κίνδυνοι που να σχετίζονται με τη σωματική δραστηριότητα.

Ωστόσο, πολύ λίγοι άνθρωποι πέτυχαν ένα τόσο υψηλό επίπεδο φυσικής δραστηριότητας μέσω της σωματικής δραστηριότητας (2,9%), αλλά πολύ πιο συχνά μέσω των προσπαθειών τους στην καθημερινή ζωή (37,9%). Ως εκ τούτου, οι συγγραφείς της μελέτης συνιστούν την ενσωμάτωση της σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινή ζωή, για παράδειγμα, στο δρόμο προς την εργασία, στο εργασιακό και οικιακό περιβάλλον.

Συνολικά, στην  PURE μελέτη κλήθηκαν 130.843 άνθρωποι από 17 χώρες για τη σωματική τους δραστηριότητα, χρησιμοποιώντας το «Διεθνές Ερωτηματολόγιο  για Φυσική Δραστηριότητα» (IPQA) και παρακολουθήθηκαν κατά μέσο όρο για  6,9 χρόνια.  Μία τέτοια αυτο-αξιολόγηση μπορεί προφανώς να στρεβλώσει τα αποτελέσματα κάπως, ίσως επειδή δεν παρέχουν  όλοι οι συμμετέχοντες αληθείς πληροφορίες για όλα τα θέματα.

Δείτε τα πακέτα εξετάσεων μας ΕΔΩ

Κλείστε το ραντεβού σας στο 210-6250100 η συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας και το αρμόδιο τμήμα του Medihall θα σας καλέσει άμεσα.

Φόρμα Επικοινωνίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Chat Now!
Loading...