Κυτταρίτιδα & Διατροφή

Η καρδιά σας το καλοκαίρι
Αύγουστος 6, 2019
Check up ‘’BACK TO SCHOOL’’
Αύγουστος 29, 2019

Κυτταρίτιδα & Διατροφή

ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ?

Κυτταρίτιδα ονομάζουμε την εναπόθεση λίπους μεταξύ της επιδερμίδας μας & του υποδόριου ιστού. Ο συνδετικός τους κρίκος χάνει την ελαστικότητα του, καθώς τα λιποκύτταρα διογκώνονται & συσσωρεύονται κάτω από την επιδερμίδα μας, δημιουργώντας έτσι μια ανάγλυφη όψη, τη λεγόμενη όψη φλοιού πορτοκαλιού.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑΣ

Η κυτταρίτιδα οφείλεται σε πλήθος παραγόντων, είτε εξωγενείς είτε ενδογενείς.

Πιο συγκεκριμένα, εξωγενείς παράγοντες θα μπορούσαν να θεωρηθούν

  • Το κάπνισμα
  • Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα ή η εντελώς καθιστική ζωή
  • Η συχνή & υψηλή κατανάλωση αλκοολούχων, αναψυκτικών ή τυποποιημένων ποτών
  • Η κακή ποιότητα διατροφής

Ενώ, ενδογενείς παράγοντες θα μπορούσαν να θεωρηθούν

  • Η δυσκοιλιότητα
  • Κάποια ορμονική διαταραχή ή διαταραχή στην κυκλοφορία του αίματος
  • Η κληρονομικότητα

ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ

Το γεγονός ότι κάτι το αποκτάμε κληρονομικά δε σημαίνει ότι πρέπει να υιοθετήσουμε μια παθητική στάση, μια στάση επανάπαυσης & αδράνειας.

Αντίθετα, η αυτογνωσία αυτή θα έπρεπε να μας είναι πολύτιμη, ώστε να νιώθουμε ακόμη μεγαλύτερη θέληση να προλάβουμε & να αντιμετωπίσουμε κάτι το οποίο ενδεχομένως να μας ενοχλεί.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑΣ

Η διατροφή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την πρόληψη & αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας, καθώς είναι μορφή λίπους. Επομένως για την καταπολέμηση της θα πρέπει να ακολουθηθούν κάποιες διατροφικές συστάσεις.

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει:

  • Να μειώσουμε την πρόσληψη λίπους & κυρίως του ζωικού ή κορεσμένου λίπους, που βρίσκεται στα λιπαρά κρέατα, στα τηγανητά, στα πλήρη γαλακτοκομικά & τυροκομικά προϊόντα & στο βούτυρο και να αντικαταστήσουμε με μονοακόρεστα & πολυακόρεστα λιπαρά που συναντάμε κυρίως στα φυτικά έλαια, στα λιπαρά ψάρια, στο αβοκάντο & στους ξηρούς καρπούς.
  • Να αυξήσουμε καθημερινά την πρόσληψη φυτικών ινών από τη διατροφή μας, καθώς συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, άρα & την αποβολή λίπους. Πλούσια πηγή φυτικών ινών αποτελούν τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια & το άμυλο ολικής άλεσης.
  • Να αυξήσουμε την κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς βοηθά στην ενυδάτωση, την καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, την καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, αλλά & του μεταβολισμού.
  • Να αυξήσουμε την κατανάλωση φυτικών ροφημάτων, όπως λουίζα, μέντα, πράσινο τσάι, ταραξάκο, καθώς συμβάλλουν ουσιαστικά στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα μας, έχουν διουρητική δράση & αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ιδανικά, τα παραπάνω ροφήματα θα πρέπει να καταναλώνονται χωρίς την προσθήκη γλυκαντικών, αλλά σε συνδυασμό με άλλες αντιοξειδωτικές πηγές, όπως είναι το τζίντζερ, η κανέλα ή τα εσπεριδοειδή.
  • Να μειώσουμε πρόσληψη αλατιού, το οποίο ως γνωστόν συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών. Προσοχή θα πρέπει να δίνεται όχι μόνο στην ποσότητα που προσθέτουμε στο φαγητό μας, αλλά και στις κρυμμένες μορφές του, όπως είναι τα γλυκά, τα πατατάκια, τα συσκευασμένα τρόφιμα κλπ.
  • Να μειώσουμε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, των αναψυκτικών & των τυποποιημένων χυμών, που αποτελούν ροφήματα υψηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, συντηρητικών & ανθρακικού.
  • Να μειώσουμε, αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε εντελώς το κάπνισμα.
  • Να εντάξουμε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητα μας. Μην ξεχνάτε πως 30-40 λεπτά περπάτημα καθημερινά είναι αρκετά ώστε να συμβάλλουν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, καθώς και στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους!

Αλέξια Σταματοπούλου

Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Πλατάνων 16, Κηφισιά

Τηλέφωνο: 2106250400

Email: info@theelixirlab.gr

Site: www.theelixirlab.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Chat Now!
Loading...