Ενισχύστε το Ανοσοποιητικό Σύστημα

Check up ‘’BACK TO SCHOOL’’
Αύγουστος 29, 2019
Οι θεραπείες ομορφιάς μετά το τέλος του Καλοκαιριού
Σεπτέμβριος 4, 2019

Ενισχύστε το Ανοσοποιητικό Σύστημα

Μήπως είστε από τους ανθρώπους που αρρωσταίνουν εύκολα, με την εμφάνισή της πρώτης γρίπης; Αυτό ίσως οφείλεται στο ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα χρειάζεται ενίσχυση! Το ανοσοποιητικό σύστημα αποτελεί την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στους παθογόνους εισβολείς.

Από ποιους παράγοντες επηρεάζεται το ανοσοποιητικό;

Η αποτελεσματική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος εξαρτάται από διαφορετικούς παράγοντες, όπως:

  • Διατροφή
  • Άσκηση
  • Ύπνος
  • Στρες
  • Έκθεση σε επιβαρυμένο περιβάλλον

Ανοσοποιητικό Σύστημα & Διατροφή

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α επηρεάζει τον αριθμό και τη δραστηριότητα των Τ και Β-
λεμφοκυττάρων, των «μαχητών» του ανοσοποιητικού συστήματος.
Που υπάρχει; Καρότα, παντζάρια, πατάτες/γλυκοπατάτες, λάχανο, συκώτι, τυρί, βερίκοκα.

Βιταμίνες Β

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β σχετίζονται με το ανοσοποιητικό και τη φλεγμονή.
Που υπάρχουν; Κοτόπουλο, κόκκινο κρέας, ψάρι, φασόλια, φακές, δημητριακά ολικής άλεσης.

Πρωτεΐνη Υψηλής Βιολογικής Αξίας

Οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας δρουν αποτελεσματικά στην κατασκευή αντισωμάτων.
Που τις βρίσκουμε; Κοτόπουλο, γαλοπούλα, αυγά, ψάρι, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, όσπρια, ξηροί καρποί.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C έχει συσχετισθεί στο μυαλό πολλών με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Καθημερινά χρειάζεται να λαμβάνετε 90mg βιταμίνης C.

Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών (φθορά αρτηριών). Αποτελούν φυσικά προϊόντα του μεταβολισμού που παράγονται με την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία, τον καπνό και τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. Τα πιο γνωστά είναι η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C, η βιταμίνη E, το β-καροτένιο, σελήνιο και το συνένζυμο Q10 .
Που υπάρχουν; Φρούτα και λαχανικά έντονου χρώματος (μούρα, βατόμουρα, φράουλες, κεράσια, ρόδι), σπανάκι, μπρόκολο, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, βότανα, ξηροί καρποί, λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος).

Βιταμίνη D

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών (φθορά αρτηριών). Αποτελούν φυσικά προϊόντα του μεταβολισμού που παράγονται με την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία, τον καπνό και τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. Τα πιο γνωστά είναι η βιταμίνη Α, η βιταμίνη C, η βιταμίνη E, το β-καροτένιο, σελήνιο και το συνένζυμο Q10 .
Που υπάρχουν; Φρούτα και λαχανικά έντονου χρώματος (μούρα, βατόμουρα, φράουλες, κεράσια, ρόδι), σπανάκι, μπρόκολο, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, βότανα, ξηροί καρποί, λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος).

Νερό

Η καθημερινή επαρκής πρόσληψη νερού (τουλάχιστον 1,5 λίτρου), συμβάλλει στην σωστή ενυδάτωση και ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνη Ε

Ισχυρή αντιοξειδωτική βιταμίνη, που προστατεύει τα κύτταρα του ανθρώπινου οργανισμού από τις ελεύθερες ρίζες. Η έλλειψή της έχει συσχετισθεί με ευπάθεια σε ορισμένες λοιμώξεις.
Που υπάρχει; Ελαιόλαδο, μαλακή φυτική μαργαρίνη, ξηροί καρποί, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι).

Αλκοόλ με μέτρο

Η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ είναι τοξική για κάποια από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές μολύνσεις και αυξημένη ευαισθησία στις ιώσεις.

Συμβουλές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Υγιές Σωματικό Βάρος

Το υπερβάλλον σωματικό βάρος συνδέεται με τον κίνδυνο εμφάνισης πληθώρας ασθενειών. Ο αυξημένος αριθμός λιποειδών κυττάρων οδηγεί σε απελευθέρωση προ-φλεγμονωδών ουσιών στο σώμα και τελικά σε χρόνια φλεγμονή. Όσο στο σώμα υπάρχουν φλεγμονές, τόσο πιο ασθενής είναι η άμυνά του.

Ύπνος

Η καθημερινή συμπλήρωση 8 ωρών ύπνου συνίσταται, καθώς η έλλειψη ύπνου προκαλεί στρες στον οργανισμό και υποβαθμίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Φυσική Δραστηριότητα

Η τακτική άσκηση (30 λεπτά, 3-4 φορές την εβδομάδα) βοηθά στην πρόληψη πλήθους νοσημάτων, αυξάνει τον αριθμό των λευκοκυττάρων, βοηθάει στη καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος και συσχετίζεται με την αυξημένη παραγωγή ενδορφινών, ορμονών που αυξάνουν το αίσθημα της ευεξίας.

Διώξτε το στρες

Το παρατεταμένο ψυχολογικό στρες εκθέτει τον οργανισμό σε αυξημένες ποσότητες κορτιζόλης και αδρεναλίνης, οι οποίες υποβαθμίζουν το ανοσοποιητικό. Αντιθέτως, το γέλιο μειώνει τα επίπεδα ορμονών του στρες και αυξάνει τον αριθμό των λευκοκυττάρων που βοηθούν στην άμυνα. Άρα να χαμογελάτε όσο πιο συχνά μπορείτε!

Κάπνισμα

Το κάπνισμα αυξάνει τα αναπνευστικά προβλήματα και πυροδοτεί την εμφάνιση φλεγμονών που καθιστούν ευπαθή τον οργανισμό μας.

Υγιεινή

Είναι σημαντικό να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής για την πρόληψη και αντιμετώπιση παθογόνων μικροοργανισμών και ιώσεων.

Θωρακίστε τον οργανισμό σας φυσικά και ολοκληρωμένα!

Αλέξια Σταματοπούλου

 

Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Πλατάνων 16, Κηφισιά

Τηλέφωνο: 2106250400

Email: info@theelixirlab.gr

Site: www.theelixirlab.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Chat Now!
Loading...